Sage Appliances introduceert innovatieve Barista Touch™ Impress

Met nieuwe slimme technologie en de eerste plantaardige melkfunctionaliteit in zijn soort. Swipe, selecteer en maak elke keer indruk

Wereldleider in innovatieve keukenapparatuur Sage Appliances lanceert de Barista Touch™ Impress, de volgende generatie espressomachines voor de thuisbarista. De machine verandert de manier waarop we van koffie genieten en biedt een eenvoudigere, efficiëntere en toegankelijkere ervaring met zijn nieuwe vooruitstrevende technologie.

Sage Appliances staat bekend om zijn gamma premium koffiemachines die inzetten op het zetten van het perfecte kopje third-wave kwaliteitskoffie. Omdat het merk weet dat een espressomachine complex kan zijn, lanceert het nu de Barista Touch™ Impress. Het toestel innoveert met zijn nieuwe functies die je begeleiden tot het perfect kopje koffie, en dat allemaal in een vingerknip. Perfect voor consumenten die weinig tijd hebben of koffieliefhebbers die geen ervaring hebben met een (handmatige) espressomachine.

Geniale eenvoud

De Barista Touch™ Impress helpt je bij het malen tot de perfecte shot. Dankzij de nieuwe Barista Guidance met gebruiksvriendelijk aanraakscherm, ontwikkeld voor stapsgewijze begeleiding met realtime feedback, verkrijg je in enkele seconden een perfect uitgebalanceerde espresso. Van het malen en aandrukken tot extractie en opschuimen van zijdezacht microschuim, de Barista Guidance past zich intuïtief aan en maakt suggesties naar jouw wensen. Het is alsof je een ervaren barista aan je zijde hebt, die je helpt je koffie van begin tot eind te perfectioneren.

Met de tampfunctie van het toestel, het Impress™ Puck System, kun je intelligent doseren en nauwkeurig tampen om overtollig gemalen koffie en geknoei te voorkomen. Het automatische systeem maakt een intelligente dosering voor elke boonkeuze en gekozen dranktype. De 'assisted tamping' hendel aan de zijkant van de machine zorgt voor een consistente en nauwkeurige tamp met een 7º barista draai - net als de professionals. Terwijl de tamp wordt gedraaid, wordt het oppervlak van de puck automatisch gepolijst.

Plantaardige perfectie aan je vingertoppen

Sage introduceert ook de Auto MilQ™-technologie, die verschillende soorten plantaardige en zuivelmelk perfect opschuimt op basis van hun unieke eigenschappen. Plantaardige melk is immers deel geworden van het Belgische koffieritueel. In de keuken van de consument zien we vandaag meer dan ooit plantaardige producten staan.

Volgens Future Market Insights* zal de wereldwijde verkoop van melkvervangers tussen 2019 en 2029 naar verwachting verdubbelen. Sommige mensen drinken liever een plantaardige melkvervanger, omdat hun lichaam moeite heeft met afbreken van lactose. Anderen drinken geen koemelk om zo hun ecologische voetafdruk te verkleinen, of simpelweg omdat ze het niet lusten. Wat de reden ook is, plantaardige melkvervangers zijn hot and happening, ook bij de koffie.

Met zijn nieuwe Auto MilQ™-technologie, speelt Sage in op deze nieuwe noden van de consument. De technologie herkent de verschillen tussen haver- amandel-, soja- en zuivelmelk en kalibreert automatisch de temperatuur, timing, lucht- en stoomdruk om zijdezacht 'microfoam' te garanderen voor het ultieme kopje met één druk op de knop.

Sage's Global General Manager, Coffee, Con Psarologos, zegt dat de Barista TouchImpress een opwindende aanvulling is op het groeiende assortiment espressomachines voor thuisgebruik van het bedrijf en functies biedt die nog nooit eerder zijn vertoond, zoals Auto MilQ™ plantaardige melkinstellingen en Barista Guidance.

"We hebben geluisterd naar onze klanten en de community voor speciale koffiespecialiteiten en zijn er trots op dat we de Barista Touch Impress kunnen lanceren", aldus Psarologos.

De 14 belangrijkste kenmerken van de Barista Touch Impress: ​

• Touchscreen met Barista Guidance
  • Impress™ Puck systeem met intelligente dosering, assisted tamping en precisiemeting
  • Handsfree melk opschuimen met Auto MilQ
  • Instellingen voor melkvervangers
  • Europese precisie-maalelementen van Baratza®
  • 30 maalinstellingen
  • Roestvrijstalen portafilter van 54 mm
  • ThermoJet®-verwarmingssysteem met een opwarmtijd van 3 seconden
  • Digitale PID-temperatuurregeling
  • Speciale heetwateruitloop
  • Bonenhouder van 340 g met nieuw geribbeld ontwerp
  • Waterreservoir van 2 liter
  • Luxe ontwerp en kleurstellingen

Naast de acht voorinstellingen van de Barista Touch™ Impress voor koffie flat white, latte, cappuccino, espresso en long black, kan je nu ook genieten van 3 drankjes zonder espresso: babyccino, chocolademelk en thee.

Meteen een meester

Sage Appliances deelt graag haar expertise en organiseert professionele online masterclasses om consumenten te informeren en op te leiden tot echte koffieconnaisseurs. Schrijf je hier in om je barista skills op te krikken.

Productinformatie

De Barista Touch™ Impress kost €1.299,90.
Alle toestellen zijn verkrijgbaar op sageappliances.be en bij geselecteerde retailers.

*Bron op aanvraag verkrijgbaar

Persberichten in je mailbox

Over Sage Appliances

Sage Appliances heeft zijn wortels in Australië en ontwikkelt en produceert al 86 jaar hoogwaardige keukenapparatuur voor thuisgebruik. De producten worden ontworpen in het eigen ontwikkelingscentrum in Sydney. Van koffie- en theemachines, blenders en juicers tot ovens, mixers en grills; iedere machine wordt uitvoerig getest en ontwikkeld aan de hand van geavanceerde technologieën. Sage Appliances wil de consument voorzien van hoogwaardige, functionele en gemakkelijk te reinigen apparaten voor dagelijks gebruik in de keuken om perfecte dranken en gerechten te kunnen maken.

www.sageappliances.com